FAQ

Här är några av de vanligaste frågorna vi får – och såklart svaren. Om du inte hittar det du letar efter är du alltid välkommen att kontakta din närmaste AD Butik eller Bilverkstad, så hjälper de dig.

AD Butik

Får vem som helst handla i AD:s butiker?

Absolut! Förutom att vi servar privatpersoner distribuerar vi även reservdelar och förbrukningsartiklar till våra AD Bilverkstäder och andra verkstäder. Därför kan du också vara säker på att det är kunniga och erfarna personer som arbetar i våra butiker.

Vilka varumärken kommer AD:s reservdelar och produkter från?

Vi samarbetar med marknadens ledande varumärken. Det betyder att du alltid kan känna dig trygg när du handlar hos oss och att våra reservdelar och produkter håller absolut högsta kvalitet.

Jag hittar inte reservdelen jag söker, kan ni hjälpa mig?

Om du redan provat vår smidiga sökfunktion men ändå inte hittar rätt är du alltid välkommen att kontakta din närmaste AD Butik. Vi på AD vill att du ska älska varje mil, och därför är vi måna om att hjälpa dig. Till exempel genom att hitta rätt reservdel.

Hur snabbt kan ni leverera reservdelar som inte finns i lager hos min AD Butik?

Förutsatt att vi har artikeln på vårt centrallager kan du som regel beställa till din AD-butik och hämta redan på morgonen efterföljande vardag. Skulle vi inte ha just den produkt du söker finns oftast ersättningsprodukter tillgängliga.

Hur hittar jag min närmaste AD Butik?

Vi har butiker på fler än 70 orter över hela Sverige. Du hittar enkelt din närmaste med vår sökfunktion: www.adbildelar.se/butik-verkstad

AD Bilverkstad

Behöver jag vara tillgänglig när min bil är på bilverkstaden?

Det är bra om vi kan nå dig på telefon om vi skulle behöva stämma av något eller uppdatera dig om resultatet av exempelvis en felsökning. I övrigt behöver du inte tänka på något särskilt medan vi tar hand om din bil.

Vad gör ni om ni upptäcker ytterligare fel på min bil?

Innan vi åtgärdar något kontaktar vi alltid dig så att du får möjligheten att godkänna eventuella ytterligare arbeten vi utför. Vi meddelar dig vad vi hittat för fel på din bil, hur det behöver åtgärdas och vad det kostar.

Hur bokar jag besök hos min AD Bilverkstad?

Allra bäst service kan vi ge dig om du kommer in till din lokala AD Bilverkstad och bokar ditt besök. Då kan vi ha en dialog om ditt och bilens behov. Om du föredrar att boka online är det naturligtvis också möjligt via https://www.adbildelar.se/boka-service

Gäller nybilsgarantin om jag lämnar in min bil hos AD Bilverkstad?

Ja, det gör den. Vi följer alltid tillverkarens rekommendationer gällande serviceintervaller och åtgärder och vi stämplar din servicebok när arbetet är utfört. Dessutom ingår vår försäkring AD Assistans i ett år i hela Norden om du skulle få ett driftstopp.

Här kan du läsa mer om AD Assistans. (Länk)

Får jag en stämpel i serviceboken när jag servar bilen hos er?

Ja. Lägg fram din servicebok när du lämnar in din bil så att den är lätt åtkomlig för våra fordonstekniker. Om du har en digital servicebok kan du oftast få även denna ifylld. Prata med din lokala AD Bilverkstad när du bokar din service.

Kan jag delbetala min service eller reparation?

Genom att bli bonuskund i AutoClub får du möjligheten till 4 månaders kostnadsfri delbetalning, samt räntefri delbetalning upp till 24 månader. Dessutom får du förmånliga medlemserbjudanden.

Läs mer om AD AutoClub här: (länk)

Har AD Bilverkstäder drop-in tider?

Boka alltid tid för ditt besök så att du är säker på att vi har tid att ta emot dig när du kommer. Vid brådskande ärenden rekommenderar vi att du ringer till din närmaste AD Bilverkstad för snabbare hantering.

Vilka reservdelar använder ni vid service och reparation?

Vi använder endast reservdelar från kända, etablerade varumärken som håller högsta kvalitet. Vi följer alltid din biltillverkares rekommendationer. Tillsammans med våra bilverkstäders moderna, licensierade utrustning och välutbildade fordonstekniker innebär det att du kan känna dig helt trygg med att lämna din bil hos oss på AD.

Hur hittar jag min närmaste AD Bilverkstad?

Vi har cirka 250 bilverkstäder över hela Sverige. Du hittar enkelt din närmaste med vår sökfunktion: www.adbildelar.se/butik-verkstad

Kan jag byta min trasiga vindruta hos er?

Flera av våra AD Bilverkstäder byter och reparerar vindrutor. Vi använder oss av samma leverantör som förser flertalet av de stora biltillverkarna med vindrutor, vilket gör att du kan lita på att din nya vindruta håller högsta kvalitet.

Kan jag hyra en ersättningsbil under tiden min bil lagas?

Vi erbjuder ersättnings- eller lånebil hos flera av våra bilverkstäder. Kolla vad som gäller hos dina lokala AD Bilverkstad.