AD-nyhet-g4a

AD Bildelar > Nyheter > Glas4all, när du behöver byta vindruta.

Glas4all, när du behöver byta vindruta.

Det börja oftast med ett stenskott och en liten spricka och tar man inte tag i det så kan problemet växa sig större och allt som oftast behöver man byta hela vindrutan. Det nya konceptet Glas4all är ett verkstadskoncept som nu rullar ut från AD Sverige AB. Att byta vindrutan på bilen är något som länge varit ett oligopol i Sverige där de stora aktörerna fått agera ensamma och utan större konkurrens.

Det börja oftast med ett stenskott och en liten spricka och tar man inte tag i det så kan problemet växa sig större och allt som oftast behöver man byta hela vindrutan.

Det nya konceptet Glas4all är ett verkstadskoncept som nu rullar ut från AD Sverige AB. Att byta vindrutan på bilen är något som länge varit ett oligopol i Sverige där de stora aktörerna fått agera ensamma och utan större konkurrens.

-Att marknaden finns för oss och etablerade verkstadskoncept råder det inte något tvivel om, förklarar Poul Toftegaard Pedersen, Koncept & försäljningschef på AD Sverige.

Om vi tittar på marknaden utanför Sveriges gränser så skiljer den sig så till väga att fler aktörer finns på marknaden och bytet av rutan sker oftast på din vanliga verkstad.

I samband med att vi nu rullar ut konceptet plockar vi in en ny leverantör till den svenska marknaden. Det är företaget AGC som kommer att leverera vindrutor till AD Sverige. AGC är en leverantör till fordonsindustrin som numera också levererar till eftermarknaden i Sverige.

-Vi kommer ha ca. 1 000 vindrutor till den vanligaste fordonsflottan i Sverige lagerlagda på vårt centrallager i Jönköping, berättar Malin Olausson, projektledare.

-Tanken är att vindrutorna ska gå ut i vårt distributionsflöde det har utbildats i hanteringen av vindrutor inom hela organisationen, fortsätter Malin Olausson.

-Bytet av vindrutor är en del i konceptet Glas4all där även lagning av stenskott ingår. Vi smyger i gång konceptet nu den 1 september med en förhoppning att snabbt växa och kunna ta marknad, avslutar Poul Toftegaard Pedersen.

Frågor hänvisas till:
Poul Toftegaard Pedersen, poul.toftegaard.pedersen@adsverige.com , +46 730 33 82 24
Malin Olausson, malin.olausson@adsverige.com +46 735 16 88 24